Jumaat, 26 Mac 2010

Persahabatan dengan NAZA



Semalam tepat jam 6.00 petang, satu perlawanan bolasepak persahabatan telah diadakan dengan pasukan NAZA di padang Naza. Perlawanan tersebut adalah jemputan dari pihak tuan rumah dan Purnama Gemilang menerima pelawaan tersebut kerana ingin menguji pemain-pemain barunya.

Sebahagian pemain utama tidak diturunkan kerana mereka mempunyai komitmen yang lain. Petang semalam sebahagian pemain simpanan diturunkan termasuklah seorang penyerang istimewa. Beliau dimasukkan 20 minit sebelum permainan ditamatkan.

Didalam perlawanan tersebut kedua-dua pasukan bolehlah dikatakan sama handal dan seimbang. Jaringan gol telah dibuat oleh pasukan Naza terlebih dahulu pada separuh masa pertama sebelum disamakan kedudukan oleh Purnama Gemilang. Sejurus ketibaan Adi, gol penyamaan terus dibuat oleh penyerang dan selang beberapa minit kemudian, Purnama Gemilang mendahului dengan satu jaringan cantik 'first timer' dari arah kanan pintu gol Naza pada jarak 25 meter.

Beberapa minit sebelum permainan tamat, Naza berjaya menyamakan kedudukan melalui serangan balas yang pantas dengan bermula dari tengah padang dan gerakan solo yang menarik.

Keputusan akhir adalah Purnama Gemilang dan Naza seri 2-2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan