Selasa, 6 April 2010

Raja Kamarulzaman

Gambar ini diambil pada tahun 1984 bagi penghuni Dorm 8, Raja dibelakang penulis.
Raja Kamarulzaman bin Raja Osman



Raja Kamarulzaman bekas rakan sebilik aku sejak 1984 di SMI, Sg. Petani. Sejak meninggalkan sekolah pada 1986 sehingga 2007 kami bertemu semula. Itu pun setelah rakan-rakan lama mengadakan reunion di Kedai Kopi Shah Alam.

Minggu lepas, sewaktu aku ke Bangi untuk mengiringi bos aku pindah, aku berpeluang bertemu beliau semula. Kali ini aku perhatikan dengan mata aku sendiri hasil kejayaan beliau sebagai tokey kedai minyak dan kedai buku. Aku rasa kedai makan disebelah kedai buku pun milik beliau tetapi beliau masih menafikan.

Banyakla cerita antara kami berlangsung bermula dengan kedudukan kerajaan Kedah terkini hinggalah ke group sembang kami. Apa yang dibincangkan adalah rahsia antara aku dan dia.
Dengan izin beliau, dapatlah aku merakamkan stesen minyak dan kedai buku beliau buat tatapan kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan