Jumaat, 16 April 2010

Blog Panglima Nayan


Sedar tak sedar sudah setengah bulan bercuti dan hari ini aku bangun tersangatlah awal kerana ingin menikmati berita pagi dari Kedahlanie. Cungkil punya cungkil maka terjumpa blog baru dengan ruangan pertamanya ialah sembang kedai kopi. Anda boleh melawatinya di alamat di: pang5nayan.blogspot.com.

Semalam tidak ke Harvard kerana ada sedikit sibuk dan terus petangnya bermain bola. Dengan semangat bola baru, ramai juga budak-budak turun bermain petang semalam. Saja aku beli bola baru setelah bola lama dah macam bola ragbi. Untunglah duit jual surat khabar lama yang berjumlah RM31.50 masih berada dalam simpanan dan ditambah dengan beberapa ringgit lagi, dapatlah bola piala dunia. Jadilah untuk sementara waktu.

Bermain bola dengan budak2 ni taklah pressure sangat malahan lebih kepada enjoy dan banyak ketawa dari letih. Lama-lama letih juga jika semua defender naik nak jaringkan bola dan dibawah kosong. Aku puas menjerit-jerit minta bantuan supaya turun, mampus kalau macam ni, maklumlah bola kampung. Kalau bola naik, semua pemain berada diatas untuk nak buat gol, bila bola turun, mana ada kaki nak ligan bola lagi.

Sebelum azan maghrib, semua selesai dengan jaringan 6-4 yang memihak kepada pasukan aku, sementara aku hanya penjaga gol tetapi yang paling seronok ialah bila peluh keluar macam mandi. Lama dah tak merasa peluh sebegitu rupa sejak balik kerja di Kedah. Pagi hingga malam, kerja-kerja akhir-akhirnya kena buang juga kerana beberapa sebab yang direkakan.

Nanti kita berjumpa disebab-sebab kenapa aku dan beberapa rakan terpelanting dari syarikat lama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan