Selasa, 6 April 2010

Hadiah Kemenangan


Syabas kepada pasukan Purnama Gemilang yang baru sahaja menjadi naib juara di liga Senator Dato' Seri Jamil Khir Baharom dan hadiah kemenangan mereka diberikan oleh pihak pengurusan untuk melancong ke Hadtyai.

Semua pemain yang tersenarai didalam perlawanan akhir lalu berkesempatan melancong kesana dan bermalam disebuah hotel 3 bintang. Harap-harap mereka dapat mengawal diri semasa disana yang sangat terkenal sebagai kota hiburan. Kesemua perbelanjaan ditanggung oleh pihak pengurusan dan selepas kembali dari Thailand semangat mereka begitu berkobar-kobar apabila bertemu dengan pasukan Uitm Merbok dalam perlawanan persahabatan petang semalam.

Mereka berjaya membelasah pasukan tersebut dengan jaringan 3-1. Walaupun perlawanan persahabatan, mereka bermain seolah-olah bermain dalam perlawanan final. Ini mungkin bahang panas dari Hadtyai yang masih menghantui mereka. Inilah perlawanan persahabatan kedua setelah seri 2-2 dengan pasukan Naza FC selepas meyertai kejohanan besar.

Difahamkan kesemua pemain yang sebelum ini bermain untuk pasukan Purnama Gemilang layak menyertai ke kejohanan Piala Menteri Besar. Didalam syarat tersebut pemain hendaklah berusia antara 18 tahun hingga ke 25 tahun dan bermastautin dimana-mana daerah didalam negeri Kedah.

Untuk liga tersebut, sebelum layak keperlawanan sebenar, mereka hendaklah menjadi juara zon terlebih dahulu. Bersama-sama DUN Guar Chempedak termasuklah Gurun, Bukit Selambau, Bakar Arang, Tanjung Dawai dan Sungai Limau. Juara Zon akan diberi hadiah wan tunai sebanyak Rm1,000 dan layak mewakili zon untuk merebut Piala Menteri Besar. Setiap zon akan dibahagikan kepada 2 kumpulan dan juara setiap kumpulan akan berentap di final. Berkemungkinan final akan diadakan di Stadium Darulaman dan diharapkan pihak penganjur akan berbuat demikian.

Apa pun tahniah diucapkan kepada Purnama Gemilang kerana berjaya mewakili DUN Guar Chempedak moga-moga mereka layak difinal nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan