Selasa, 6 April 2010

Pemilihan bagi DUN Guar Chempedak

Nasir sedang menimbang bola
Habib Karim

Semalam di Kedai Makan Nasir Mee Bandung, Habib telah memberitahu bahawa jika menurut peraturan yang dikeluarkan oleh pihak penganjur, beliau cukup yakin dengan prestasi pemain-pemainya setakat hari ini. Malahan setiap hari ada muka baru yang ingin menyertai pasukan Purnama Gemilang.

Jadi, menurut beliau pemilihan pemain untuk mewakili DUN Guar Chempedak secara rasminya tidak akan dibuat dan menggunapakai tenaga yang sedia ada. Kerisauan beliau berakhir dengan peraturan yang dikeluarkan oleh pihak PMBKed.

Apa yang penting sekarang ialah pemantapan permainan pasukan beliau dan displin pemain. Beliau juga mengatakan bahawa setiap pemain mesti mempunyai tanggungjawab sendiri. Sikap besar kepala dan pentingkan diri sendiri usahlah diamalkan didalam pasukkan. Beliau sendiri telah menghabiskan beribu-ribu ringgit semata-mata ingin melihat pasukan ini berjaya.

Ada pemain yang merasakan dirinya sudah hebat dan berkebolehan lebih baik dari rakan sepasukan, mula meminta atau demanding dengan izin dalam pasukanya. Jika pemain ini dikekalkan, apa yang dibimbangkan ialah merebaknya barah kepada pemain yang lain. Oleh itu tindakan sewajarnya ialah mengantungkan segera pemain tersebut buat sementara waktu.

Sikap yang sedemikian amat merugikan pemain tersebut diharapkan belaiu segera menjadi insaf demi masa depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan