Selasa, 15 Disember 2009

Sambungan dari percutian di Pulau Mutiara




Masih terlalu awal untuk mengaku kalah untuk menutup terus kisah percutian aku baru-baru ini. Setibanya dihotel atau rumah penginapan Sri Sayang ( itu merupakan hotel kelima aku jelajah cari bilik sebab semuanya penuh) lebih kepada service apartment.

Setelah tawar menawar, dapatlah semalam dengan harga RM160.00 mempunyai 2 bilik tidur , dapur dan dua bilik mandi. Amat selesa beserta dengan Astro dan bersih. Selesai mengemaskan barang, aku bersama anak2 aku turun kekolam untuk mandi. Setelah selama 2 jam barulah naik semula kebilik dan bersiap-siap untuk makan malam. Keluarlah kami sekeluarga mencari warung masakan Siam dan setelah kenyang maka kami pun berangkat ke pasar malam (rock walk).

Sepanjang 2 kilometer kawasan tersbut dipenuhi dengan gerai-gerai seperti Petaling Street(PS) serta menjual barangan seakan PS. Anak aku ingin menaiki beca dan apa lagi kami bertiga pun mencari beca dan dikenakan bayaran sebanyak RM20.00 untuk satu trip.

Selesai menaiki beca, aku ke pusat urutan ikan, dr. fish teraphy. Dan inilah kali pertama aku merasai kaki digigit ikan dan mula-mula rasa geli lama kelamaan barulah merasai nikmatnya. Agak lama disitu kami pun berdar dari situ dan kembali ke bilik pada jam 11.00 malam. Suasana di sepanjang Batu Feringgi amat menarik dan aku merasakan umpama berada di Phuket.

1 ulasan:

  1. bro...bukan rock walk....nama dia rope walk...(dalam bahasa malaysia...jalan pintal tali

    BalasPadam