Khamis, 3 Disember 2009

Zafrol dapat anak lagi



Tahniahla semalam, sahabat aku di KL sana mendapat anak ke-4 dan inilah anak lelaki terakhir dari isteri beliau sekarang, mana tau kut tahun depan dapat isteri baru, insyaallah dapat lagi anak dengan isteri baru pulak, rezeki katakan.

Secara tidak sedar beritah ini aku dapat dari group yahoo, itu pun Gee yang umumkan, kalau tidak sapa pun tidak perasan dengan kelahiran tersebut. Sekali lagi tahniah nampak gaya dia sendiri pun umum akan tutup tirai dengan kelahiran ini. Tak taulah mana satu yang betui.

Semalam juga, Anuar Bakaq menjadi bapa mithali dan contoh kepada bapa-bapa yang lain kerana sanggup ambil cuti kerana meneman anak ambil ujian masuk sekolah menengah Agama, Sik. Itu juga satu pengorbanan dari seorang bapa yang ingin melihat anaknya berjaya dan menjadi insan yang amat berguna kepada masyarakat dan negara.

Aku mendapat tahu anak nya yang sulong ini telah menjuarai perbahasan sekolah peringkat kebangsaan yang lalu bagi sekolah rendah dan pada malam anugerah gemilang jabatan pelajaran Kedah, anak sahabat kita ni telah terpilih menjadi juru acara pada majlis tersebut. Ini rahsia yang aku bongkarkan dari diari Anuar dan aku yakin dengan penuh keinsafan beliau berjaya mendidik anaknya hingga berjaya.

Sorang lagi, Madi Pendek, dah pun pulang dari New Zealand dan kini sedang bertugas di Putrajaya. Kalau tak silap aku, minggu lepas ada aku terperasan di berhenti di simpang Padang Lembu menuju arah Gurun dengan Fiat antiknya tetapi tak boleh nak buat apa-apa sebab talian telepon dia tidak menjawab. Aku perhati dengan begitu saja dan dalam hati berkata biarkan,biarkan, biarkan. Ini sudah 2 kali aku terjumpa di Jalan Jeniang (JJ).

Hari rabu aku menerima email paling banyak dan aku buka satu per satu ada satu email yang diluar jangkaan dan email tersebut aku terus delete kerana ia merupakan misteri dari pengirimnya. Biarlah kisah tersebut berlalu tanpa kupasan dan hanya aku saja yang mengetahui.

Madi Kalai, gelaran sejak form 1, amat glamour dan terkenal hingga kini masih menggunakan gelaran tersebut. Makhluk ini unik kerana pernah berjumpa dengan Penasihat Petronas dan bercerita tentang keahlian UMNO yang pernah dipohon tetapi tidak pernah diluluskan. Sudah berkali-kali beliau mencuba tetapi baru-baru ini saja mendapat kelulusan dari SA UMNO Ku Nan. Syabas kepada beliau kerana berjaya akhirnya mencuba itu pun atas usaha gigih selama mana dia memohon dan diharapkan terus menjadi ahli yang berfaedah kepada parti.

Shahruzee, Yusmata, Jalud, Silmi, Mat Tiarap (birin) dan lain-lain antara penulis tetap dalam laman group kami dan tidak pernah jemu menulis dan baru-baru ini Pun Gedik dah lama tidak muncul, begitu juga Raja dan lain-lain. Kemanakah mereka-mereka ini menghilang diri dan aku menanti kemunculan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan