Ahad, 29 November 2009

Reunion SKGC 1981 (Darjah 6)



Sekali lagi semalam pada jam 9.00 malam bertarikh 27.11.2009, kami bekas-bekas pelajar SK Guar Chempak berjumpa kembali. Kali ini kehadiran meningkat sebanyak 100% dimana dengan kehadiran bekas pelajar perempuan iaitu Zuhaida, Rosita, Huzaimah dan Suria.

Amat terharu dengan kehadiran mereka walaupun ramai juga telah diberitahu seperti yati, roslizan, awanis dan sebagainya tetapi mereka meminta maaf kerana tidak dapat bersama kerana ada tugasan lain yang lebih penting. Aku sampai agak lewat setelah pulang dari rumah mentua di SP iaitu kira-kira jam 9.30 walaupun jadual asalnya bermula sejam lebih awal.

Rosita pulang pada jam 10.15 kerana komitmen keluarga sebelah mertua dan sampat juga kami bergambar kenangan. Yang lain itu pulang setengah jam kemudian dan bagi pihak perempuan aku rasa memang hebat kerana dengan keizinan suami masing-masing, mereka kesini malam tadi.

Semasa sesi memperkenalkan diri yang dibuat secara giliran dimulai dengan pengerusi majlis saudara Nizar Yusuf hinggalah terakhir aku sendiri. Ingat dah tak selamat dari sesi tersebut tetapi aku mengalah juga akhirnya.

Keseluruhan kawan-kawan lama yang datang pada malam tersebut semuanya sudah berjaya membina kerjaya masing-masing dan aku merasa bangga dengan kejayaan tersebut dan diharapkan dikekalkan apa yang menjadi milik kita sekarang.

Teringin juga aku nak bercerita dengan rakan-rakan perempuan tetapi mereka agak lewat dan terpaksa pulang agak awal dan diharapkan keadaan ini berterusan.

Suria Baharom, berjanji akan membantu kami pada perjumpaan akan datang dan aku fikir perjumpaan seterusnya ialah majlis hari keluarga yang bakal diadakan pada cuti hari raya Cina dan dijalankan di Mini Stadium Guar Chempedak (Padang Belia). Eloklah mulai pada hari ini, difikiran apakah agenda akan dijalankan pada cuti raya cina nanti.

Diharapkan saudara Zailani, Nasir Che Tam dan Nasir Rahman dapat memikirkannya.

1 ulasan:

  1. salam

    komen macam mana boleh 100% sedangkan yang tak datang pun ada

    BalasPadam