Khamis, 6 Mei 2010

Di Persimpangan



Surat yang aku baca pada 3 Mei 2010 adalah merupakan kata-kata terakhir dan peluang penghabisan bagi pihak sana menjawab terima atau peluang keemasan ditarik balik. Itulah yang boleh disimpulkan dan dalam masa tersebut jika terjawab maka tamatlah riwayat.

Kekadang ia terlalu sukar untuk difahamkan kenapa peluang terbaik ini ditolak. Masih sukat mengerti apakah bakal tersurat disebalik tersirat dan ruangan ini hanya sekadar coretan melepaskan geram.

Tercabar juga apabila seseorang itu mengatanya semua isikandung hasil dari kerjabuat aku dipersendakan dan cuma dikutip ditepi jalan. Itu satu ramalan salah dan sesiapa yang terkena sumpahan sedemikian akan terasa penat. Memang tak patut dituduh macam-macam umpama kesalahan amat besar sedangkan setelah disiasat adalah sebalik. Sekarang ini siapa akan mengaku kesilapan tersebut. Umpama baling batu sembunyi tangan.

Kadang-kadang kita amat sukar membaca isihati manusia biarpun perkara bersyarat yang tertera didalam kertas. Kini pembikinan sudah hampir penghujung jalan tiba-tiba hati manusia berubah kembali seperti asal kononnya apa yang dipikul umpama satu kecelakaan. Betullah orang bersuara selama ini jika ingin bermain diliga tempatan, usah perlu mengeluarkan modal tinggi.

Benar, lihatlah mutu permainan bolasepak tempatan, jika setakat juara sukan sea adalah sejarah lampau. Usah dibanggakan dengan prestasi semasa dan lihatlah apa yang terjadi kepada Selangor, pendahului liga super dibelasah dengan kelab dari Indonesia. Inilah hasil jika ingin menjadi juara kampung dan mulai hari ini saya berharap kita perlu membuka mata dan minda.

Keluar dari kepompong atau berhijrah ke tempat lain dimana kita sudah rasa selesa dengannya.
Tertarik dengan cara satu sahabat nun jauh di selatan yang berani berhijrah ke liga luar negeri ini hasil dari keberanian tersebut pemain tersebut menjadi penyumbang terbesar didalam kemenangan pasukan. Sudah tentu penyesalan tidak sudah jika mengenangkan kesilapan lampau tetapi kebenaran akhirnya yang menyusul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan