Sabtu, 15 Mei 2010

Bertemu Sahabat Lama


Malam Jumaat di Bravo's Cafe, Puchong Perdana bersamaan 13 Mei 2010. Wan Tenoi, Japrol, Madi, Asri, Nuri dan saya sendiri telah berhimpun disana. Apa yang menarik ialah minggu lepas kami dah bertemu di Shah Alam. Kehadiran masa tu ialah Japrol, Asri, Shahruzee, Madi Kalai dan saya sendiri. Selang seminggu diadakan semula kerana Japrol sekarang begitu aktif dalam acara alumni ni. Sebenarnya di Puchong sendiri beliau juga mengatur pertemuan tersebut dimana 3 rakan kama terpisah iaitu Nuri, Pak Wan, Madi Pendek, Asri dan aku sendiri sudah hampir 20 tahun tak bertemu.

Bayangkan aku sendiri tak pernah jumpa Madi dan Asri selama hampir 20 tahun dan menurut Madi kali terakhir aku bertemu dengannya semasa aku bekerja di Jeniang lagi dan selepas itu masing-masing membawa diri. Asri aku ingat semasa terakhir berjumpa beliau ialah 23 tahun yang lalu di Gunung Jerai. Itu pun masa tu manalah kisah sangat tapi rupa-rupanya itulah kali terakhir aku berjumpa dengan beliau.

Itulah kisah kami yang pernah tinggal sebumbung, makan sekawah dan tidur berasingan bantal dan katil disuatu ketika dahulu dan semua kini tinggal kenangan.

1 ulasan: