Selasa, 19 Januari 2010

Sahabat lama-Arimi Sidik



Tiba-tiba ruangan sembang group dikejutkan dengan kemunculan saudara Arimi Sidek dari Sabah. Bekas pelajar dari Yayasan Sabah yang dihantar kemari untuk sama-sama kami menyelami jiwa semenanjung dan ilmu dari sini dibawa pulang ke kampung halaman dan mengamalkan disana.

Aku ada menyimpan dua foto lama beliau yang diambil ketika malam ASMI 1985, iaitu tahun terakhir beliau disekolah dan lebih 20 tahun foto itu masih seperti dahulu. Kini jika diambil gambar terbaru beliau mungkin sudah ada perubahan terutamanya rambut mungkin sudah putih barangkali.

Sebenarnya tidak banyak kenangan manis aku bersama group-group yayasan ini kerana mereka lebih banyak bermuasasah sesama sendiri dan kalau ada pun sedikit sangatlah mungkin ada yang telah aku lupa. Tetapi rakan-rakan yang lain macam Gee, Japrol dan mana2 yang menjadi pilihan hati tu, tak taulah.

Arimi Sidek, kini telah menjawat jawatan besar di Sabah dan beliau adalah produk2 SMI yang berjaya mencapai Master dalam Pengurusan Perniagaan dan diharapkan suatu masa nanti jika murah rezeki, kita satukan semula bekas2 penghuni ASMI didalam satu majlis gilang gemilang. Ini mungkin juga berlaku ketika SMI menyambut ulangtahun ke 100 pada 2019 nanti.

Sama-sama kita mendoakan supaya sahabat2 kita terus berjaya dan kejayaan mereka itu digunakan untuk menolong generasi-generasi akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan